skip to Main Content

La Digital Catalonia Alliance consolida el seu creixement superant els 540 membres en el segon any d’activitat

DCA

L’aliança reuneix més de 230 membres i col·laboradors de les sis comunitats tecnològiques en el DCA Members Day, l’acte dedicat a l’èxit, la col·laboració i l’impuls de l’ecosistema digital català

La Digital Catalonia Alliance (DCA) ha celebrat aquest dijous, 14 de desembre al Museu de la Ciència CosmoCaixa, el DCA Members Day, la trobada anual que ha reunit 234 membres i col·laboradors de les sis comunitats tecnològiques de l’aliança: IoT, Drons, IA, NewSpace, Ciberseguretat i Blockchain. La DCA, una iniciativa del Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya i la Fundació i2CAT, celebra el segon any d’activitat des del seu llançament, consolidant-se amb el 43% de la quota de mercat tecnològic a Catalunya i comptant amb 546 membres.

En l’obertura de la jornada, el director general d’Innovació, Economia Digital i Emprenedoria de la Generalitat de Catalunya, Lluís Juncà i Pujol, s’ha adreçat als membres de l’aliança: “Des del Govern impulsem la DCA com a eina transformadora per ajudar-vos en la competitivitat, la cerca de finançament i millorar la visibilitat i accés al coneixement i a les infraestructures del país”, ha assegurat, Juncà ha posat èmfasi en el desenvolupament dels projectes multitecnologia com a eina d’interconnexió tecnològica: “tradicionalment ens hem enfocat a impulsar els sectors per a cadascuna de les tecnologies emergents, però molts projectes requereixen diferents tecnologies per dur-se a terme, i des de la DCA volem facilitar la cerca i la interconnexió entre les diferents tecnologies i les corresponents comunitats per proveir noves solucions més innovadores”.

En aquest mateix sentit s’ha expressat la coordinadora de la DCA, Letícia Gómez-Alarcón, que ha valorat molt favorablement el creixement de l’aliança afirmant que “La DCA s’ha convertit en el punt de referència de l’ecosistema tecnològic emergent de Catalunya, proporcionant un marc de confiança crucial perquè el sector pugui establir contactes amb altres proveïdors tecnològics, necessaris per desenvolupar solucions més avançades”. Aquesta interconnexió amb la demanda tecnològica, diu Alarcón, és fonamental per consolidar-se com a negoci.

En els seus dos anys d’activitat, la DCA agrupa el 43% del sector emergent de Catalunya i, el 2023, ha generat un volum de negoci de 2,5 milions d’euros, dels quals 1,9 milions d’euros corresponen al valor obtingut pels membres a partir de les licitacions i convocatòries de compra pública innovadora que des de la DCA ha fet arribar de forma personalitzada  als membres de l’aliança. Més de 400.000€ corresponent a connexions directes amb nous clients o la consolidació d’aquests i més de 200.000€ a estalvis generats als membres gràcies als acords de col·laboració de la DCA amb diferents col·laboradors, facilitant descomptes exclusius pels seus membres.

L’èxit d’aquests resultats coincideix amb l’avaluació positiva que fan els membres sobre les activitats de l’aliança, que aquest any han comptabilitzat 1.306 participants. En destaquen especialment les sessions de networking que, en el marc de la participació en les activitats de la DCA, s’han establert un total de 306 connexions entre perfils específics per tal d’abordar un projecte o negoci conjunt.

Novament, el DCA Members Day ha donat veu als membres de l’aliança per exposar quin ha estat l’impacte per a les respectives comunitats de les fites assolides a la DCA, així com les necessitats i reptes que afronten en conjunt. En aquesta taula rodona hi han participat els representants de cada comunitat tecnològica: Pau Feliu, CEO de MACCION (DCA-IoT); Eduard Ruiz-Olivares Bahillo, CTO i head trainer d’AEROFOR ENTERPRISE (DCA-Drons); Lluïsa Parés, directora R+D a AIS Group (DCA-IA); Mònica Roca, directora general d’isardSAT (DCA-NewSpace); Cristina Serrano, directora de Transformació i Talent a BUILD38 (DCA-Ciberseguretat) i Xavier Tarrés, CTO de BLUE ROOM INNOVATION (DCA-Blockchain). L’acte ha culminat amb un espai de networking per fomentar la coneixença i promoure sinergies entre els membres i col·laboradors estratègics de les diferents comunitats.

Schumpit  guanya la primera edició del ChallengeDCA

Durant el DCA Members Day ha tingut lloc el lliurament dels premis de la primera edició del ChallengeDCA, que  s’ha basat a trobar solucions tecnològiques innovadores per consolidar unes infraestructures de mobilitat de qualitat, segures i digitalitzades amb la col·laboració de la Direcció General d’Infraestructures de Mobilitat (DGIM) del Departament de Territori

L’empresa Schumpit, membre de la DCA-IA, ha obtingut el primer premi del concurs, valorat en 15.000€, a més de l’oportunitat de realitzar un pilot amb la DGIM. La seva solució permetrà als usuaris de bicicletes aconseguir informació fidedigna de l’estat de les rutes i recorreguts de tota la xarxa viària catalana en temps real. Les propostes de Neurafy (DCA-NewSpace) i eAgora (DCA-IA) han rebut el segon i tercer premi, valorats en 3.000 i 2.000 €, respectivament, amb solucions per optimitzar la capacitat de les carreteres i millorar la comunicació entre usuari i l’Administració en la detecció d’incidències viàries.

Guanyadors de la primera edició del ChallengeDCA amb la DGIM

D’entre la vintena de propostes presentades en el primer ChallengeDCA, el jurat va escollir 10 finalistes: Centre Tecnològic BETA UVic (DCA-Blockchain); eAgora (DCA-IA); iMotion Analytics (DCA-IA); Mosaic Factor (DCA-IA); Nabla Vision (DCA-IA); Neurafy (DCA-NewSpace); Nextret (DCA-Ciberseguretat); Schumpit (DCA-IA); Simig Solutions (DCA-IA) i Schumpit (DCA-IA).

Compartir en: