skip to Main Content
Cas d'èxit UNION (Undifferenced and Uncombined Positioning Engine)

UNION (Undifferenced and Uncombined Positioning Engine)

NewSpace

Motivació

La 4a Revolució Industrial està a punt d’afegir al mercat milers de milions de dispositius mòbils automatitzats que representaran una nova demanda de navegació d’alt rendiment, precisa i assequible. Aquests dispositius no poden confiar en sistemes GNSS de gamma alta cars a causa de la seva escalabilitat limitada.

Objectiu

L’objectiu del projecte és desenvolupar una tecnologia que proporcioni una navegació precisa i en temps real per a dispositius en el mercat de masses, com ara vehicles, drons o telèfons intel·ligents, entre d’altres.

La tecnologia UNION serà validada i demostrada per a dues aplicacions rellevants (verticals): carreteres i serveis basats en la ubicació i LBS (telèfons intel·ligents), encara que es pot utilitzar en altres aplicacions com ara vehicles aeris no tripulats, AUV (drons).

UNION, com a solució precisa de posicionament, millorarà en termes de:

  • Continuïtat: sobretot en sessions de navegació de centenars de quilòmetres.
  • Precisió: UNION representarà un gran avenç en solucions de navegació orientades al mercat de masses, assolint una gran precisió a nivell de metres en telèfons intel·ligents i navegació a nivell de carril en aplicacions de carreteres.
  • Disponibilitat d’una navegació precisa en qualsevol moment en àmplies àrees geogràfiques.

Solució tecnològica

UNION és una tecnologia de posicionament per satèl·lit que proporciona una navegació precisa i en temps real per a dispositius del mercat de masses com ara telèfons intel·ligents i vehicles. És una tecnologia independent de la plataforma que pot aconseguir una precisió de menys d’un metre. UNION genera un nou conjunt de tecnologies de receptor GNSS:

  • Una Location Stack basada en el processament indiferenciat i no combinat de mesures i fonts de dades GNSS. La location stack d’ubicacions combina PPP (Precise Point Positioning) i RTK (Real Time Kinematics) en una combinació autoconfigurada en funció de les dades d’entrada disponibles.
  • La creació i funcionament d’una xarxa permanent d’Estacions de Referència Virtual (VRS) que permeti una gran cobertura d’àrea, assegurant l’escalabilitat del servei.
  • Correccions de Galileo HAS (High Accuracy Service) per a tothom: Rebroadcast (via Internet) dels missatges HAS que es troben a Galileo E6 perquè els receptors que no siguin E6 se’n puguin beneficiar.

El resultat és una biblioteca de programari de navegació amb una API que es pot incrustar fàcilment en una aplicació per a telèfons intel·ligents o en un sistema de navegació per a cotxes.

A més, el projecte UNION pretén generar i operar una xarxa de Permanent VRS que densifiqui la xarxa GNSS CORS. Aleshores, l’usuari pot connectar-se a aquesta xarxa i seleccionar les estacions de referència GNSS més properes (reals o virtuals) per obtenir un flux de correcció per a la navegació.

Gràcies a aquesta tècnica, no cal generar un VRS ad-hoc per a cada usuari, una solució que no és escalable per a un nombre massiu d’usuaris simultanis. El Permanent VRS garanteix un servei de correcció de navegació precís en un territori ampli.

Model de negoci

El model de negoci per explotar la proposta de valor d’UNION és llicenciar el programari o el microprogramari a un tercer.

Resultats

Fins ara la UNION’s location stack, anomenada SPEAR, ha obtingut resultats molt prometedors.

  • Exemple 1: el rendiment preliminar de SPEAR (Satellite Positioning Engine for Accurate Real-time Navigation, the navigation engine) de les campanyes de proves de desenvolupament mostren un error horitzontal de menys d’1 metre en escenaris a cel obert.
  • Exemple 2: la seva stack location pot localitzar un usuari amb menys de 0,4 metres de precisió (navegació a nivell de carril) amb una estació de referència virtual situada a més de 100 km de distància del rover”.

Estat actual

El projecte UNION continua en marxa i finalitzarà a finals de febrer de 2023. Ara, s’estan validant els casos d’ús UNION en dos verticals: l’automoció i els serveis basats en la ubicació (LBS), també coneguts com a telèfons intel·ligents. Per obtenir més informació sobre el projecte, visita la seva pàgina web o seueix-los a Twitter o LinkedIn.

Compartir en: