Skip to content
obert

ChallengeDCA: Concurs de projectes d’implementació de la IA en el sector musical

La 3a edició del ChallengeDCA col·labora amb la Fundació Barcelona Music Lab per impulsar la transformació digital del sector musical.

Aquesta convocatòria està orientada a identificar i impulsar solucions innovadores basades en intel·ligència artificial (IA) per superar reptes clau en l'àmbit musical i digital.

Calendari

  • Obertura convocatòria: 16 d’octubre de 2025
  • Tancament de convocatòria: 1 de desembre de 2025, 17 h

Premis

Els 6 finalistes del ChallengeDCA rebran:

  • Un any de quota prèmium de la DCA. Podran gaudir de servei d’assessorament, connexions multitecnologia i entrades per a fires i congressos de referència com el MWC o l’SCEWC i altres serveis

El 2 guanyadors del ChallengeDCA rebran:

  • 30.000 € de finançament per a la realització d’una prova de validació
Repte 1

Identificació de la música en català o produïda a Catalunya a l'entorn digital

Desenvolupar una eina basada en intel·ligència artificial que permeti identificar, monitorar i analitzar de manera continuada les cançons més escoltades a les plataformes digitals que siguin en català o de producció catalana (editades per segells catalans, independentment de la llengua).

Actualment, la indústria i les institucions no disposen de dades accessibles ni sistematitzades que permetin diferenciar l’audiència musical per llengua o origen de producció a les plataformes de streaming. Aquesta manca d’informació limita la capacitat de prendre decisions estratègiques. La solució ajudarà ‘identificar i analitzar de forma automatitzada el consum en línia, proporcionant dades fiables i detallades per a la promoció de polítiques culturals i lingüístiques.

Repte 2

Automatització del procés d'autorització de drets musicals (Music Clearance).

Desenvolupar una solució, fent ús d’intel·ligència artificial i LegalTech, que permeti automatitzar el procés d’autorització de drets per a l’ús de música i continguts audiovisuals. Es busca garantir la traçabilitat, l’eficiència, la seguretat jurídica i l’escalabilitat.

El procés de llicència musical per a ús en vídeos, anuncis o xarxes socials és complex, lent, costós i opac. Els drets estan fragmentats, no hi ha una estandardització, i la dificultat per obtenir permisos genera un alt índex d’infraccions (es calcula que entre un 20% i un 30% del contingut digital utilitza música sense llicència adequada). La solució ajudarà a simplificar la identificació dels drets, n’informi les condicions d’ús i en faciliti la contractació legal.

Col·labora:

Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.