Motivació
Bookline neix de la necessitat de reduir el temps d’espera i les trucades telefòniques sense resposta en la restauració. Moltes vegades quan truques a un restaurant per fer una reserva no et poden agafar el telèfon i és especialment difícil en les hores de més volum de treball. Davant aquesta problemàtica es va plantejar el disseny d’un assistent de veu capaç de respondre al telèfon i donar resposta.
Objectiu
L’objectiu és no deixar a cap client sense resposta per tal de:
- No perdre reserves. Aquest tret es converteix de forma automàtica en un augment de la facturació.
- Automatitzar les trucades. D’aquesta forma els treballadors es poden dedicar a altres gestions de valor afegit que no sigui atendre el telèfon i així optimitzar recursos.
- Millorar la imatge del restaurant per donar resposta 24/7 al client tot i que no quedi lloc per reservar.
Solució tecnològica
Un assistent de veu que respon al telèfon per automatitzar l’atenció al client en restaurants. Els assistents de veu, com Siri o Alexa, són solucions d’intel·ligència artificial que responen a preguntes i executen accions amb llenguatge natural tal com faria una persona.
L’assistent de bookline per al sector de la restauració ha gestionat més de 3 milions de trucades i té més de 250 paràmetres configurables per a que el client pugui personalitzar l’experiència de la trucada fins l’últim detall. Està disponible en 5 idiomes: català, espanyol, anglès, francès i alemany.
Model de negoci
És una solució SaaS en modalitat de tarifa plana mensual amb packs personalitzables depenent del nivell d’individualització del restaurant.
Resultats
Bookline ha aconseguit l’automatització del 85-90% de les trucades per a reservar millorant així la productivitat dels empleats en un ~30%. 1 de cada 4 restaurants ha ampliat la seva facturació un 12-15% en reserves que potencialment haguessin perdut per fer-se fora de l’horari d’atenció.
Estat actual
Actualment Bookline està implantat en més de 350 locals del territori espanyol, amb principal presència als nuclis urbans més grans com Barcelona o Madrid.
A nivell d’exemple, un dels clients més emblemàtics a Barcelona és la Tunateca. En el seu cas, l’assistent només gestiona les trucades quan algú del seu equip no arriba a agafar-la a temps i així donar un millor servei als seus clients.
Bookline continua creixent cada dia i ja no només dóna servei al sector de la restauració sino que ja està treballant en altres industries com: salut, mobilitat, retail i esport.