Motivació
La necessitat d’un client i la seva possible repercusió en altres sectors relacionats amb la gestió de la propietat i el manteniment.
Objectiu
Optimitzar la gestió del manteniment d’ascensors per a oferir un servei de qualitat a un menor cost.
Solució tecnològica
Es va utilitzar la tecnologia Lora per comunicar ascensors, en molts casos, amb problemes de cobertura.D’aquesta manera, l’ascensor en sí pot reportar les seves pròpies incidències a través d’Internet i aquestes ser rebudes i tractades per l’empresa mantenidora ràpidament.
Model de negoci
D’una banda, es va aconseguir finançament de la Comisió Europea per fer un pilot a Barcelona. De l’altra, les empreses interessades, com ho van ser l’empresa fabricant d’ascensors i de programari de gestió de la propietat, van ajudar en la seva posada en marxa.
Resultats
Mitjançant el pilot s’ha demostrat, a nivell tècnic la idoneïtat de la tecnologia, i sobretot, a nivell funcional del servei, s’ha demostrat que la connectivitat d’ascensors és un pilar bàsic per poder competir en el mercat.Els avantatges que ofereix són indiscutibles. Milloren el servei considerablement i suposa una reducció de costos a empreses mantenidores.
Estat actual
El pilot està operatiu al Campus Nord de la Universitat Politècnica de Catalunya. Mentrestant, la tecnologia s’està duent a producte per sortir al mercat al llarg d’aquest any.