El congrés de connectivitat mundial supera les previsions amb 101.000 assistents i xifres rècord de participació catalana
Del 26 al 29 de febrer, Fira Barcelona va acollir una nova edició del Mobile World Congress (MWC) i el 4 Years From Now (4YFN), que enguany destaquen pel rècord històric de la participació d’empreses catalanes. Per primera vegada, la Digital Catalonia Alliance (DCA) va participar-hi amb estand propi, ubicat a l’estand de la Generalitat de Catalunya al congrés, des del qual va potenciar el contacte directe amb els seus membres, a més d’acollir activitats de dinamització tecnològica.
La DCA, que actualment aglutina i dona servei a més de 570 empreses i agents de l’ecosistema digital català, va oferir espais de reunió a l’estand, assolint una ocupació gairebé total durant els quatre dies del congrés. Els membres van poder reunir-se amb l’equip gestor de l’aliança per tractar reptes concrets i traçar un pla personalitzat per donar resposta a les seves necessitats de negoci i aprofitar al màxim els serveis que ofereix l‘aliança. En paral·lel, els membres Prèmium de la DCA van disposar, addicionalment, d’un espai per a reunions amb clients a l’estand, fet que els ha suposat un estalvi global de fins a 40.000 euros. En aquest sentit, els membres Prèmium de la DCA han valorat molt positivament aquest espai perquè els ha permès comptar amb un entorn tranquil on dur a terme reunions no agendades prèviament amb empreses contactades durant el congrés. En conjunt, l’aliança ha comptabilitzat 140 trobades entre agents en el marc del congrés.
La coordinadora de la DCA, Letícia Gómez-Alarcón, ha qualificat d’èxit la participació de l’aliança en el MWC: “L’estrena de la DCA ha superat totes les expectatives, ja que l’estand ha esdevingut un veritable epicentre d’activitat. La demanda per a l’ús de les nostres taules de reunions per tancar negocis va ser extraordinària, i les visites constants en són la prova. Aquest dinamisme ha demostrat la capacitat de la DCA per oferir un valor afegit excepcional al membre, i les valoracions rebudes reafirmen i consoliden l’estratègia de l’aliança, que genera un impacte real en el sector i el territori.”
Més enllà de les reunions d’assessorament, el 26 i 27 de febrer, la DCA va dur a terme activitats de matchmaking per promoure sinergies entre membres i empreses internacionals de la demanda tecnològica. Amb la col·laboració del DIH4CAT, es van realitzar fins a 18 connexions a mida amb empreses de Polònia, Finlàndia i Països Baixos, entre d’altres, per conèixer la DCA i alguns dels seus membres com a potencials socis de negoci.
Dimecres 28 va tenir lloc el Workshop de Blockchain amb l’empresa Chainlink, que va assolir l’aforament màxim d’assistents de la sessió. El taller va donar a conèixer a membres de la DCA-Blockchain com incorporar aquesta tecnologia a solucions i serveis per dur a terme projectes Web3 a través de la presentació de casos d’èxit.
El dijous 29, l’estand de la DCA va acollir la sessió de difusió tecnològica: “Innovacions per a la transició digital i verda”, impulsada per la iniciativa europea FORGING, amb l’objectiu de tractar les tecnologies habilitadores emergents des d’una vessant social i mediambiental. Pel que fa al 4YFN, el dijous es va celebrar la darrera etapa del programa AI Accelerator, una iniciativa impulsada per la Generalitat de Catalunya, i2CAT i el CVC, amb la col·laboració de la DCA i la Xarxa RDI-IA, per fomentar el desenvolupament d’empreses innovadores basades en Intel·ligència Artificial. Els participants van tenir l’oportunitat de presentar les seves propostes, fruit del treball realitzat durant el procés d’acceleració, davant d’un jurat format per inversors i una setantena d’assistents.
Rècord d’empreses catalanes al MWC
Enguany, més d’una seixantena de membres i col·laboradors de la DCA han participat en el MWC i 4YFN amb un estand propi, mentre que 250 membres hi van acudir com a assistents, gràcies a les facilitats per fer-ho que els va oferir la Secretaria de Polítiques Digitals a través de l’aliança. Segons dades facilitades pel Govern, de les 360 empreses catalanes que han participat en el congrés, 107 empreses, entitats i startups catalanes ho han fet a través dels espais habilitats per la Generalitat de Catalunya i preveuen generar 18,4 milions d’euros de volum de negoci en els pròxims 12 mesos, un 22% més que a l’edició anterior.
La present edició del congrés ha estat qualificada d’èxit històric per part de la GSMA, l’entitat organitzadora de l’esdeveniment, amb 101.000 assistents, més de 2.700 expositors, patrocinadors i socis, 1.100 ponents -el 40% dels quals, dones- i 260 sessions.