Skip to content

La internacionalització, una oportunitat de creixement per a les empreses del sector de la ciberseguretat

Cybersecurity

El grup de treball d’internacionalització de la DCA-Ciberseguretat va organitzar una jornada sobre la temàtica el passat 1 de juny

El grup de treball d’Internacionalització de la comunitat de Ciberseguretat de la Digital Catalonia Alliance (DCA) va organitzar el passat dimecres 1 de juny la jornada “Les claus per a la internacionalització d’empreses de ciberseguretat”, on es van presentar els principals serveis que ofereix ACCIÓ per ajudar les empreses catalanes a internacionalitzar-se i es van analitzar les particularitats i necessitats del sector.

La benvinguda va anar a càrrec de Xavier Galceran, responsable de la Comunitat de Ciberseguretat de la DCA, qui va destacar el rol estratègic de la DCA en el procés de maduració i incubació, en clau de sector, de les tecnologies digitals emergents. Anna Peña, international strategy consultant – TIC, Culture i Experience Industries sectors a ACCIÓ, va apuntar que “la facturació en ciberseguretat continuarà creixent per la tendència a l’alça de la digitalització, com el teletreball, la utilització de plataformes ecommerce o els dispositius connectats”. Entre els principals serveis que ofereix ACCIÓ a les empreses catalanes per internacionalitzar-se, va destacar les consultes i assessorament en projectes, Oficina Tècnica Barreres a la Internacionalització, Supplier Search Service, Contractació Pública Internacional i International eTrade.

Aprofundint en serveis concrets, Víctor Mercè, international public procurement team leader a ACCIÓ, va detallar els serveis de Contractació Pública Internacional, que tenen com a objectiu “donar resposta a les empreses o institucions per accedir a les licitacions internacionals”. Anna Monistrol, consultora Sènior d’Innovació a ACCIÓ, va apuntar la Compra pública d’innovació com una bona oportunitat per a les empreses d’aconseguir un contracte per a desenvolupar nous productes o serveis, demandats des de les entitats públiques. Elena Antonijuan, team leader – International ecommerce strategies a ACCIÓ, va presentar els recursos que s’ofereixen des de l’International eTrade, adreçat a empreses catalanes que tenen experiència en vendres internacionals, però no tenen canals en línia, volen iniciar-se en la internacionalització o venen en línia però no estan internacionalitzades. La Sensibilització, a través de webinars; la Capacitació, amb formació agrupada; l’assessorament i la imprementació són els principals punts per aprofitar l’iNternational eTrade.

Finalment, els dos responsables del grup de treball d’internacionalització de la DCA-Ciberseguretat, Meritxell Pineda, CEO a l’empresa Outlier Consulting,  i Lluís Vera, CEO a l’empresa Ackcent, van iniciar un espai de preguntes i respostes per analitzar, juntament amb els assistents, les principals necessitats i particularitats del sector a l’hora d’internacionalitzar-se.

Compartir en: