Enginyers aeronàutics, universitats i responsables de l’espai aeri estudien com integrar les operacions en l’espai aeri mitjançant vols simultanis per millorar la seguretat i l‘acceptació social
La platja de Castelldefels ha estat l’escenari, entre els dies 8, 9 i 10 de març, de la simulació d’operacions logístiques de transport de paqueteria. La demostració, emmarcada en el projecte europeu CORUS-XUAM, té com a objectiu desenvolupar la tecnologia i les infraestructures que han de permetre incrementar l’automatització de la planificació, execució i anàlisi d’operacions de drons repetitives a gran escala.
Segons la professora de la UPC, Cristina Barrado, “A la llarga, a les ciutats hi haurà un espai aeri delimitat per a drons. En aquest espai hi podran entrar avions pilotats però hauran d’anar equipats amb sistemes compatibles amb els sistemes digitals dels drons per evitar conflictes.”
Pel que fa a la sostenibilitat, les proves realitzades a la platja de Castelldefels eviten que els drons sobrevolin les àrees protegides, simulant el trànsit generat pel lliurament continuat de paquets des de la seu de l’operador fins als punts d’entrega del client. L’exercici també serveix per determinar les alçades més adequades per volar i, alhora, mesurar els nivells de contaminació acústica que es puguin generar.
En aquest sentit, la majoria de drons utilitzen energia elèctrica, un fet que suposa un avantatge ecològic respecte altres sistemes que utilitzen altres energies. A més, els aparells incorporen flexibilitat i agilitat en les seves operacions, unes qualitats que els fan competents a l’hora de sobrevolar la congestió de trànsit a la ciutat.