La tercera edició de l’estudi “Common Framework with Core Principles for Global Harmonization” de l’Organització d’Aviació Civil Internacional (OACI) per a la gestió del trànsit de drons identifica el marc i les capacitats bàsiques a l’hora d’adoptar un sistema UTM per a aquells estats que estan considerant la seva implementació.
Segons l’estudi, es necessita un marc comú per facilitar l’harmonització entre els sistemes de gestió del trànsit d’aeronaus no tripulades a nivell mundial i proporcionar un enfocament gradual cap a la integració al sistema de gestió de trànsit aeri (ATM). Això permetria a la indústria, inclosos els fabricants, proveïdors de serveis i usuaris finals, créixer de manera segura i eficaç sense interrompre el sistema d’aviació tripulada existent.
Malgrat que l’anàlisi de l’OACI no pretén aprovar ni proposar un disseny específic per establir un sistema UTM o solucions tècniques, sí que pretén abordar el repte de proporcionar un marc global per implementar un sistema UTM. La intenció del document és oferir una eina de treball que s’actualitzi amb informació nova en el marc de la gestió del trànsit aeri no tripulat.
La tercera edició d’aquest document marc conté vuit apèndixs que sintetitzen la informació recollida de les sol·licituds d’informació (RFI) del 2017, 2018 i 2019 de l’OACI, a més del material subministrat durant la sessió ICAO DRONE ENABLE.
Pots descarregar-te l’estudi a través d’aquest enllaç