skip to Main Content

La DCA celebra el seu primer aniversari superant els 450 membres

DCA
Taula rodona DCA Members Day

La Digital Catalonia Alliance (DCA) compleix el primer any des de la seva posada en marxa amb més de 450 membres, 96 peticions de networking ateses i 36 oportunitats de negocis identificades. Aquestes són les principals dades que es desprenen del balanç de resultats de l’aliança presentat en el “DCA Members Day”, celebrat el 15 de desembre al Museu de la Ciència del CosmoCaixa.

Fer balanç de l’activitat d’aquest primer any i potenciar el networking de l’ecosistema ha estat l’objectiu de la primera edició d’aquesta jornada anual que ha reunit els membres de les sis comunitats tecnològiques que integren l’aliança: IoT, Drons, Ciberseguretat, IA, NewSpace i Blockchain. Durant l’acte, el director general d’Innovació, Economia Digital i Emprenedoria de la Generalitat de Catalunya, Lluís Juncà, ha apuntat el valor d’iniciatives com la DCA per fomentar la cooperació entre organitzacions vinculades a les tecnologies digitals avançades: “El futur passa per la combinació de tecnologies i sectors en entorns multidisciplinaris per trobar solucions als reptes locals i globals”.

Intervenció del director general d’Innovació, Economia Digital i Emprenedoria de la Generalitat de Catalunya, Lluís Juncà, en el “DCA Members Day”.

Per la seva banda, el president de la Fundació puntCat, Genís Roca ha incidit en la necessitat de treballar en estratègies de col·laboració empresarial per formar part d’un mercat cada vegada més globalitzat. “El repte que tenim no és tecnològic, sinó cultural”, ha apuntat.  La capacitat de la tecnologia digital per processar i distribuir grans quantitats d’informació està modificant les organitzacions a un ritme difícil d’assimilar. Segons Roca, la tecnologia no és un avantatge competitiu, sinó una condició sense la qual les organitzacions no poden aspirar a ser competitives. Per això, és imprescindible fomentar models basats en la innovació social i digital, que permeti la col·laboració compartida i coordinada amb l’ecosistema tecnològic del territori.

Matchmaking i sessions de networking, les activitats més valorades entre els membres

Un total de 131 són les solucions tecnològiques que s’han presentant als 42 reptes proposats per la demanda tecnològica en els quatre matchmaking organitzats per la DCA en el darrer any en els sectors utilities, agropecuari, salut i social i indústria. L’èxit dels resultats coincideix amb l’avaluació positiva d’aquest servei, que juntament amb les sessions de netoworking han estat les dues activitats de la DCA més ben valorades entre els membres. L’impacte de negoci de les activitats de la DCA així com els reptes i línies d’acció per al 2023 han estat el centre del debat de la taula rodona on s’han convidat representants de les sis comunitats tecnològiques: Jordi Cabau, chief Technology Officer a Group Saltó (DCA-IoT); Miguel Àngel Rodríguez, director del departament de Mobile Mapping de SITEP (DCA-Drons); Meritxell Pineda, CEO d’Outlier Consulting (DCA-Ciberseguretat); Nausica Trias, directora General a AIS Group (DCA-IA); Laura Moreno, directora general d’EarthPulse (DCA-NewSpace); i Joaquim F. Solsona, CIO de HashingDNA. La jornada ha culminat amb un espai de networking per fomentar la coneixença i les sinergies entre els membres de les diferents comunitats i els col·laboradors de l’aliança.

Clica el següent enllaç per recuperar alguns dels moments més destacats del DCA Members Day:

Compartir en: