Skip to content

Xavier Ferràs: “La creativitat necessita informació connectada, i una màquina pot aprendre a fer-ho”

DCA

La DCA inaugura el Digital Lunch, un cicle de jornades de networking entre membres de l’aliança amb convidats exclusius

El dijous 21 d’abril, l’Antiga Fàbrica Estrella Damm va acollir la primera edició del Digital Lunch, un cicle de trobades organitzat per la Digital Catalonia Alliance amb l’objectiu de fomentar la relació entre els membres de totes les comunitats de l’aliança i aportar inspiració de la mà de ponents destacats del sector de la innovació.

El Digital Lunch es caracteritza per ser una trobada presencial distesa i, alhora, de proximitat entre els membres de la DCA. En aquesta primera edició es va comptar amb la ponència inspiradora del Doctor en Economia i Empresa, , Xavier Ferràs, qui també és professor del Departament de Direcció d’Operacions, Innovació i Data Sciences d’ESADE, enginyer Superior de Telecomunicacions i membre de diversos consells assessors.

Dr. Xavier Ferràs en la seva ponència durant el Digital Lunch

Ferràs va parlar a una cinquantena d’assistents sobre l’aprenentatge, l’analítica, la predicció i, sobretot la presa de decisions de les màquines gràcies a la intel·ligència artificial. L’economista exposava que els éssers humans som capaços de fer accions que no podem explicar, com ara reconèixer colors, imatges, sons, olors, o bé tenir capacitat d’intuïció estratègica o resoldre dilemes empresarials. Aquestes accions les fem perquè les hem entrenat experimentant-les, però tecnologies com el deep learning o la intel·ligència artificial podrien imitar, en certa manera, el funcionament de la xarxa neuronal per reconèixer patrons i predir esdeveniments futurs. Ferràs va introduir als assistents el debat ètic de la capacitat de les màquines a l’hora de prendre decisions i, aquests, van poder formular preguntes i ampliar les seves reflexions al final de la ponència del professor.

El Digital Lunch també va comptar amb la benvinguda institucional del director general d’Innovació i Economia Digital de la Generalitat de Catalunya, Daniel Marco, qui va destacar que la DCA ja compta amb amb gairebé 400 membres i que “generar sinergies entre els ecosistemes de noves tecnologies fa de Catalunya un motor de creació i desenvolupament digital”. L’acte va finalitzar amb un espai de networking amb un dinar a peu dret per promoure les relacions i el coneixement entre membres de l’aliança.

Compartir en: